Презентација пројекта одрживе мобилности ''Smart plan'' који је реализовао Факултет техничких наука у Новом Саду, а који је финансиран путем Градске управе за саобраћај и путеве, одржана је у Градској кући. Том приликом речено је да су спроведена истраживања и анализе комплетног саобраћајног система Новог Сада, а у односу на ''паметну мобилност'', која представља једну од основних карактеристика ''паметног града''.
- Питање управљања саобраћајем је у фокусу свих нас који живимо и радимо за град, а проблеми повећања броја путничких возила, смањења броја корсиника јавног превоза, недостатка паркинг места, проширења пешачких зона, односа према бициклистичком превозу, су хронични проблеми града. То сада морамо решавати, а посебно узимајући у обзир благи природни прираштај и повећање броја становника економским миграцијама. Такође, претходних 20 година, насеља која су била конципирана за индивидуалну градњу, претворили смо у вишестамбену, направили смо урбанистичке пропусте, и отежали функционисање града. Зато нам је важно да од струке добијемо анализу и стратегију шта треба да урадимо на том плану. Има много различитих идеја, али ми морамо бити реални како бисмо добили оптималне резултате. Велика је ствар да имамо подршку једног од наших најбољих факултета, и ово је поље где морамо показати да се политика и струка међусобно не потиру. Имамо готово милион путника мање у градском превозу и то је озбиљан удар на финансијску ситуацију ЈГСП-а. На неким локалитетима имамо протесте против изградње гаража, а ватрогасна бригада нас информише да не може да приђе зградама, баш на тим локалитетима, јер у недостатку места, људи паркирају аутомобиле по тротоарима. Страх од промена не сме да заустави развој, и обећавам да, док овај посао радим, Нови Сад неће бити паланка, већ полумилионски снажан европски град, који неће заустављати развој. Нови Сад је одувек имао снагу да се гради, да прави нове садржаје и прима нове људе. Долазе генерације које много брже комуницирају и биће технички опремљеније од нас, и немамо права да их кажњавамо зато што нас нешто емотивно спутава – нагласио је градоначелник Милош Вучевић који се обратио присутнима на презентацији.
Према речима редовног професора Факултета техничких наука проф. др Вука Богдановића, циљ је да Нови Сад постане препознатљив по одрживом развоју саобраћајног система, и ''Smart plan'' предлаже краткорочне, средњорочне и дугорочне мере, како би се тај циљ остварио.
- Осим инвестирања у нове саобраћајне капацитете, веома је битно променити саобраћајну политику, а посебно у областима јавног превоза, паркирања, пешачења и бициклизма. Одржива мобилност је у земљама ЕУ и развијеним градовима света базирана на смањењу употребе путничког аутомобила и давању приоритета немоторизованим видовима превоза, као и јавном превозу – нагласио је проф. др Вук Богдановић.
Како је речено на презентацији, у оквиру пројекта извршена су истраживања мобилности, система јавног превоза, услова одвијања саобраћаја, паркирања и безбедности саобраћаја у Новом Саду. На основу тих резултата, а уважавајући просторне, социјалне, економске и демографске карактеристике, формиран је модел путовања на територији Града Новог Сада, који треба да допринесе одрживој мобилности.
Нови Сад, 24. јун 2019. године