Градоначелник Новог Сада Милош Вучевић заједно је са министром грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томиславом Момировићем, председником Покрајинске владе Игором Мировићем, директором „Коридора Србије“ Александром Антићем и представницима компаније „CRBC“ обишао радове на помоћном мосту преко Дунава који се гради у оквиру Фрушкогорског коридора. Они су прошетали градилиштем будућег моста између Петроварадина и Каћа, низводно од некадашње „Победе”, где је подигнут помоћни мост помоћу којег ће бити изливани стубови главног моста. Тај мост ће спојити дунавске обале између некадашње „Победе” на сремској страни и Термоелектране-топлане „Нови Сад” у Бачкој, уједно служећи као део обилазнице око Петроварадина и источног теретног транзитног правца.
- Верујем да већина нас у Новом Саду није могла ни да замисли, ни да сања да се истовремено граде два нова моста у нашем граду, док је у току пројектовање трећег, пешачко-бициклистичког, а да смо тек пре четири године вратили оно што су нам у НАТО агресији срушили. Новим мостовима и саобраћајном инфраструктуром, мењамо свеукупни амбијент, слику града и квалитет живота у Новом Саду на боље. Веома сам задовољан нивоом подршке коју имамо у погледу финансирања, јер држава Србија финансира све ове пројекте, који ни Град нити Покрајину не коштају новачано, а директно утичу на квалитет нашег живота. Ово ће бити најбржа веза између два ауто-пута Е70 и Е75, западног дела државе према северу и истоку, а ту првенствено мислим на Фрушкогорски коридор. У погледу промена у граду, Петроварадин и Салајка ће буквално процветати кад се овај мост направи, јер неће више пролазити камиони Партизанском улицом и свим оним саобраћајницама кроз Петроварадин ка Жежељевом мосту, већ ће користити транзитне саобраћајнице. Надам се да ћемо крајем 2024. године, како су најавили наши кинески партнери, извођачи радова из компаније „CRBC“, моћи заједно да пређемо преко овог моста између Петроварадина и Каћа - рекао је градоначелник Милош Вучевић.
Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић је нагласио да ће Фрушкогорски коридор, који ће бити дужине 48 километара, много значити за Нови Сад и Руму, али можда највише за Фрушку гору.
- Изместићемо теретни саобраћај са планине и омогућићемо свим грађанима Србије да је лагодно користе у рекреативне сврхе, јер ће Фрушка гора бити растерећена теретног саобраћаја, а моћи ћемо да привлачимо нове инвестиције у области туризма и културе. Остајемо до краја посвећени реализацији започетих инвестиција, и упркос европској кризи, ми се не повлачимо ни са једног градилишта и настављамо да улажемо – рекао је Момировић.
Председник Покрајинске владе Игор Мировић је истакао да је мост у изградњи један од најважнијих објеката на Фрушкогорском коридору и нагласио да је пре обиласка одржан конструктиван радни састанак у згради Покрајинске владе, са градоначелником Вучевићем и министром Момировићем, на којем су анализирани технички детаљи и динамика будућих радова везаних за тај велики пројекат.
Директор „Коридора Србије“ Александар Антић је рекао да је ово један од кључних развојних пројеката у Републици Србији.
- Ми смо за његову реализацију добили снажну подршку председника државе, а желим да се захвалим на сарадњи и одличној синергији коју имамо од почетка са свим партнерима на овом пројекту. Компанија „CBRC“ је сјајна грађевинска компанија која се доказала на великом броју инфраструктурних подухвата. Они врло темељно раде у свим фазама изградње, а конкретно на овом градилишту је завршен помоћни мост са чије конструкције ће се радити прво стубно место петог моста у Новом Саду– истакао је Антић нагласивши да се од извођача радова очекују подједнако и квалитет и поштовање рокова.
На територији града, ова саобраћајница ће служити као транзит за теретна возила, која ће онда Дунав прелазити на будућем мосту на Текијама, а одатле ће кроз тунел избијати на Алибеговац, потом на Мишелук и даље ка Венцу и Иригу. Мост на Текијама биће спојен и са обилазницом око Петроварадина, која би требало да иде поред „Победе”, и која води на нови друмско-железнички мост.