ЗА САМО ДВЕ ГОДИНЕ БИЋЕМО СВЕДОЦИ ДРУГАЧИЈЕГ НОВОГ САДА До краја 2025. Новосађани ће имати просечну плату 1.300 евра, 3 нова моста, 4 гараже, а на кафу ће ићи у Будимпешту

30.03.2023.
Поред низа актуелних радова који су у току, градска власт се побринула да Новосађани већ сада буду обавештени о плановима за које је предвиђено да буду реализовани до краја 2025. године.Према најавама градских челника, за само две године бићемо сведоци другачијег Новог Сада.
Просечна плата у Новом Саду 2025. године биће 1.300 евра

Градоначелник Новог Сада Милан Ђурић својим видеом на Инстаграму истакао је да је тренутна просечна зарада 877 евра у нашег граду и најавио њено значајно повећање 2025. године.

Сваки инвеститор нам је важан, свако радно место нам је важно. Доводимо нове инвеститоре. „Север IV” је највећа зона у граду Новом Саду. Индустријска зона у којој раде и „Леар”, „Аптив”, „Континентал” такође, ту је и „Barry Callebaut”. Оно што нас очекује, ја се надам за два до три месеца, то је отварање нове фабрике „Нидек” на 17 хектара. Изузетно значајно да је просечна зарада у овој години 877 евра у Новом Саду. Настављамо даље и план је да 2025. године у нашем граду буде 1.300 евра просечна зарада. Мислим да грађани треба да буду стрпљиви, да очекују нове инвестиције у нашем граду- стоји на званичном профилу првог човека Новог Сада.

Три нова моста

Нови Сад у наредном период очекује изградња три моста у које ће бити уложено 369,5 милиона евра, чиме ће постати један од ретких градова у Европи у којем се у исто време граде три овако важна инфраструктурна пројекта.

Суграђани ће добити Пешачко-бициклистички мост који ће се градити на стубовима некадашњег моста Франца Јозефа, укупне дужине 450 метара и ширине 12 метара. Конструкција ће бити од челика, ограде од стакла, под за пешаке од дрвета, док ће бициклистичке стазе бити од тартана. Овај мост би требао да смањи гужве, загађења ваздуха, заштити животну средине и доведе до веће повезаности одређених делова града.

До 2025. године требао да буде завршен и Мост преко Дунава у оквиру Фрушкогорског коридора од Каћа до Петроварадина. Биће дуг 1663 метара и широк 28 метара. Његови бенефити огледаће се у преуспаравању саобраћаја, уклањању транзита из Националног парка Фрушка гора и из града, скраћивање путовања, висок ниво безбедности саобраћаја и повећање запослености и инвестиција.

Трећи најављени мост је Мост у продужетку Булевара Европе (Обилазница око Новог Сада са изградњом моста преко Дунава на државном путу IIА реда). Његова дужина ће бити 2500 метара, а ширина 29,4 метара. Поред тога што ће бити туристичка атракција, овај мост ће додатно растерети градски саобраћај.

Четири нове гараже

Током прошле године започела је изградња две подземне гараже. Изградња подземне гараже код Бановине започела је у марту, а у мају су отпочели радови у улици Модене. Поред њих, планиране су и јавне гараже На углу Успенске и Шафарикове улице и на Тргу републике (код Рибље пијаце).

У Улици Модене планирана је градња подземне гараже, а број подземних етажа није ограничен. Бруто површина једне етаже је приближно 3.500 м2, а капацитет гараже је оквирно 100 путничких аутомобила по етажи. Гаража је лоцирана на простору између Улице Илије Огњановића и Змај Јовине улице, а позиционирана је тако да обезбеди најбољу приступачност корисницима у зонама високе атрактивности.

Гаража код Бановине планирано је да има две подземне етаже, укупне површине приближно 6.000 м2. Капацитет гараже је оквирно 90 путничких аутомобила по етажи. Улаз у објекат планиран је од Бановинског пролаза и Улице владике Платона, из правца Жарка Зрењанина.

На углу Успенске и Шафарикове улице планирана је надземна јавна гаража на четири спрата, а површина гараже је око 10.500 м2. Капацитет гараже је оквирно 70 путничких аутомобила по етажи. Четврта гаража би требало да се налази на Тргу републике и планирано је да буде подземна на две етаже, површине 14.000 м2 и капацитета 400 путничких аутомобила.

Тунел у оквиру Фрушкогорског коридора

У пуном јеку су радови на Фрушкогорском коридору, који ће у дужини од 45,2 километра повезати Нови Сад и Руму, и у чијем оквиру ће бити изграђен и најдужи тунел у Србији, дугачак 3,5 километара.

Тунел ће бити дуг 3,5 километара, његово бушење је већ започело, а радови би требало да буду готови у априлу 2025. године.

Нови вртић на Грбавици

Радови на новом објекту ПУ „Радосно детињство“ на Грбавици почели у фебруару, а за нешто више од месец дана подигнути су и први спратови нове зграде. У питању је објекат на парцели некадашње полицијске станице, на углу улица Мише Димитријевића и Коло српских сестара.

Предвиђено је да радови на изградњи, за које из буџета Града издвајамо 298 милиона динара, буду завршени до краја ове године -рекао је градоначелник Милан Ђурић приликом полагања камена темељца.

Овај вртић примиће до 225 деце подељених у 8 група, узраста од 3 до 7 година, а њиме ће располагати Предшколска установа „Радосно детињство“. Очекује се да се отварањем вртића отвори и око 20 нових радних места за васпитаче и друго особље.

Завршетак радова на брзој прузи до Будимпеште

Поред тога што могу за нешто више од пола сата да стигну до Београда, за две године, 2025., Новосађани ће моћи много брже да стигну до мађарске престонице. Најављује се завршетак радова на брзој прузи до Будимпеште, па би тако Новосађани могли да организују обилазак Ланчаног моста, Трга Хероја, Будимског дворца и других знаменитости главног града Мађарске.

Централни пречистач отпадних вода

Како би отпадне воде канализационог система Новог Сада убудуће одлазиле у Дунав пречишћене по најсавременијим европским стандардима, протеклих неколико година обављен је значајан део припрема за остваривање великог и скупог пројекта изградње централног пречистача (ЦП) који ће бити лоциран, у складу са раније донетом одлуком Скупштине града, на локацији Роковог потока на сремској страни града.

Капацитет будућег пречистача биће 400.000 становника, уз могућност проширења до 500.000. Сва пратећа инфраструктура биће прилагођена тој максималној изграђености.

Четири нова парка

Како је истакнуто из Градске управе за заштиту животне средине, природно окружење човека нису бетонске површине, зграде и путеви, већ шуме, ливаде, реке… Зато је у Новом Саду у последњих 10 година засађено преко 35 хиљада стабала, уређено безброј травњака. Највидљивије су зелене целине (паркови) где је након 30 година изграђен нови парк код Ранжирне станице.

Поред тога, у плану су нови паркови, неки пројекти су већ реализовани а неки управо крећу у реализацију. Парк код Спенса, Универзитетски, Сентандрејски и парк на Лиману 4 ускоро ће озеленити Нови Сад.

„Музеј 20 21″

Овај музеј који ће представљати “културну атракцију града” је најављиван протеклих година. Сада су планирана средства за његову изградњу, а изабран је и извођач радова.

За градњу ће бити издвојено готово 1,7 милијарди динара, а сви радови би требало да буду готови до 2025. године.

Меморијални центар

Меморијални центар, посвећен жртвама погрома 1942. године планиран је на ободу Лимана, уз Мост слободе и Креативни дистрикт (Кинеску четврт), на простору на ком је претходних деценија била опрема „Мостоградње”, након што је Мост слободе завршен. Тај комплекс би могао да буде завршен у наредне две, три године, односно да с радом почне 2024. или 2025. године.

Локација за будући комплекс није случајно одабрана. У близини је једна од најлепших плажа на Дунаву – Штранд, али и највеће губилиште током три дана, од 21. до 23. јануара 1942. године, када је Дунав био ледена гробница за стотине људи.

Извор:Градскеинфо