Члан Градског већа за саобраћај и путеве Александар Кравић присуствовао је представљању пројекта „Интегрисане и иновативне акције за одрживу надоградњу урбане мобилности“. Град Нови Сад, у партнерству са седам градова и општина из Јадранско-јонског региона (Миланом, Љубљаном, Марибором, Загребом, Патрасом, Сарајевом и Подгорицом) у оквиру програма „Interreg ADRION“, учествује у међународном пројекту „TRIBUTE“.
- Нови Сад је град који има близу 155 хиљада путничких возила, и ако томе додамо и возила која нам долазе са стране, Новим Садом свакодневно циркулише 180 хиљада аутомобила. То је изузетно велики број, поготово кад се узме у обзир старо градско језгро где су улице уже и где се стварају велике саобраћајне гужве. Градско јавно саобраћајно предузећа има изузетно важну улогу која је део пројекта „ТRIBUTE“. Пре четири године Град је донео Smart план развоја и управљања саобраћаја у Новом Саду којим се настоји да се што већи број наших суграђана вози јавним градским саобраћајним превозом и на тај начин доведе до смањења саобраћајне гужве и загађења. Суштина овог пројекта је размена искустава и технологија у смислу повећања броја путника у градском саобраћајном превозу и окретању ка алтернативним видовима превоза - рекао је Александар Kравић.
Начелник Градске управе за саобраћај Ђорђе Басарић је рекао да је главни циљ пројекта унапређење градског превоза развојем ефикаснијих транспортних услуга и решења за одрживу мобилност прилагођену потребама људи.
-„ТRIBUTE“ укључује идентификацију циљних група, спољних услова и техничких захтева, потребних за омогућавање инклузивне употребе иновативних решења за мобилност. Kоначно, предвиђен је споразум о Заједничкој транснационалној стратегији за одрживу и иновативну мобилност у градовима Јадранско-јонске регије. У складу са циљевима пројекта, Град Нови Сад је реализовао пилот пројекат заснован на креирању апликације за паметне мобилне телефоне и постављању монитора на седам аутобуских стајалишта линије број 4 који ће корисницима јавног аутобуског превоза на тој линији пружати информације о доласцима и одласцима аутобуса у реалном времену, а на основу података из возила у која ће бити постављени GPS уређаји. Такође, корисници мобилне апликације „EasyGONS“ ће добијати и информације о алтернативним видовима превоза (нпр. јавни аутобуски и / такси превоз и / или превоз бициклом и / или пешачење) у циљу задовољења индивидуалних потреба на одржив начин. Новосадска „Жива лабораторија“ у којој је планирано учешће свих релевантних субјеката у области саобраћаја, омогућава подршку реализацији пројекта у целости - рекао је Ђорђе Басарић.
Ово саопштење за јавност је направљено уз финансијску помоћ Европске уније. Садржај саопштења за јавност је искључива одговорност ТРИБУТЕ Партнерства и ни под којим околностима се не може сматрати да одражава став Европске уније и/или Програмских тела АДРИОН-а .