Градоначелник Новог Сада Милош Вучевић учествује у Љубљани на самиту "Velo-city 2022". У оквиру тог самита, који траје од 14. до 17. јуна, учествују градоначелници и активисти који се баве темом одрживе мобилности.
Првог дана самита, учесници су дискутовали на Регионалном пленарном састанку „Политичка храброст за пробојне одлуке“, а тај панел окупио је градоначелнике балканских градова и градова који су чланови Мреже „CIVINET Словенија-Хрватска-Југоисточна Европа“, највеће мреже за одрживу мобилност, са преко 200 градова чланица и невладиних организација. Они су разговарали о револуционарним одлукама које би требало донети у региону како би почео да се развија бициклистички менталитет међу грађанима, будући да је регион веома оријентисан на аутомобиле.
У току данашње панел дискусије, у којој су поред градоначелника Вучевића учествовали и градоначелник Љубљане Зоран Јанковић, градоначелник Бања Луке Драшко Станивуковић, градоначелник Дубровника Мато Франковић и градоначелница Сарајева Бењамина Карић, саговорници су се фокусирали на одлуке које је најтеже донети у градовима са Балкана, јер то обично значи да се људима на почетку неће допасти, с обзиром на то да је аутомобил и даље примарна опција за већину грађана.
Градоначелник Вучевић је говорећи о томе како се носи са најважнијим одлукама, када је реч о промени навика људи, истакао да је бициклистичка заједница у Новом Саду разноврсна и да покрива готово све категорије становништва, а да Град Нови Сад континуирано улаже средства у проширење мреже бициклистичког саобраћаја излазећи у сусрет потребама бициклиста.
-Указана ми је велика част да говорим на панелу самита "Velo-city 2022", где сам са задовољством пренео искуства нашег града на пољу развоја бициклистичког саобраћаја. Питања која су била у фокусу су тренутно стање бициклизма у Новом Саду, статистика активних возача, будући циљеви и колико је Нови Сад учио од других градова и како копира најбоље праксе из целог света. Са поносом сам истакао да је у Граду Новом Саду активно готово 40 000 редовних бициклиста. Радимо на инфраструктури, стазама, рентирању бицикала, постављамо станице за јавну поправку бицикала. Упознао сам учеснике са захтевним радовима на сређивању стаза на Футошком путу, као и уклањању пруге на стази на Детелинари и реконструкцијом Позоришног трга, како би бициклистима био дозвољен улаз из Јеврејске и да би се грађани више подстакли да долазе бициклом у центар, уместо аутомобилом. Изазови са којима се новосадски бициклисти сусрећу тичу се безбедног паркирања и то што сремска страна готово да и нема бициклистичке стазе, као ни на Мосту Слободе. Општи циљ Града је да наш Нови Сад буде препознатљив и функционалан као бициклистички град. Град Нови Сад континуирано улаже средства у проширење мреже бициклистичког саобраћаја, која се тренутно распростире у дужини од преко 90 километара. У периоду од 2012. до 2020. године изграђено је 22,5 километара нових бициклистичких стаза. Резултат сарадње и рада на развоју бициклистичког саобраћаја у протеклих десет година види се и у стабилном расту броја свакодневних бициклиста за готово 300 процената. Цифре за понос, али нећемо стати, бициклизам је будућност Новог Сада – истакао је на панелу градоначелник Вучевић.