NOVI I MODERNI AUTOBUSI OD DANAS NA ULICAMA GRADA

07.04.2021.

Gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević obišao je vozni park Javnog gradskog saobraćajnog preduzeća „Novi Sad“ i prisustvovao prezentaciji 29 novih autobusa koji su stigli u garažu gradskog prevoznika. U pitanju su vozila na gas turskog proizvođača BMC, a preciznije, to je 24 solo autobusa i pet zglobnih autobusa koji su kuplјeni kreditom Evropske banke za rekonstrukciju i razvoj (EBRD).

- Grad Novi Sad kontinuirano unapređuje svoj javni prevoz, po najvišim eko-standardima. Na ulicama grada od danas ćemo imati novih 29 autobusa, a sa prethodno kuplјenih 71, to čini stotinu novih autobusa, u šta je ukupno uloženo tri milijarde dinara za poslednje dve godine. Vozači kažu da ne pamte ovakvu obnovu voznog parka našeg gradskog saobraćajnog preduzeća, a sve se sprovodi u cilјu podizanja bezbednosti i kvaliteta prevoza na najviši nivo. Želimo da smanjimo veliki pritisak u saobraćaju i da privolimo lјude da se voze autobusom, zahvalјujući niskoj ceni karte i udobnosti, a da istovremeno vodimo računa o zaštiti životne okoline, u čemu nam pomažu i eminentni stručnjaci sa novosadskih fakulteta. Radimo i na rekonstruisanju radionice u okiru JGSP „Novi Sad“ koja nije obnavlјana 50 godina, zatim na uvođenju elektronske naplate karata, a u toku je i faza nabavke 10 električnih autobusa - rekao je gradonačelnik Miloš Vučević.

Direktor JGSP „Novi Sad“ Ivan Radojičić istakao je da su ta vozila pridodata floti od 71 autobusa kuplјenog u poslednjih godinu dana.

-Nabavkom 100 novih vozila sistem javnog prevoza grada je dignut na viši nivo, tako da naši sugrađani imaju priliku da se voze u bezbednijim, ekološki modernijim, sigurnijim i komfornijim vozilima. Sa aspekta preduzeća izuzetno nam je važno i da su sva nova vozila na prirodni komprimovani gas, što omogućava značajnu uštedu od preko 20 miliona dinara na mesečnom nivou, koja je pogotovo bitna u momentima kada smo zahvaćeni pandemijom – rekao je Ivan Radojičić.

Profesor Vuk Bogdanović sa Fakulteta tehničkih nauka istakao je da podržava projekat u okviru kojeg Novi Sad pretenduje da postane „smart city“, a da su konkretni koraci vrlo vidlјivi i kroz ovu investiciju.

- Važan segment u ustanovlјavanju „pametnog grada“ je svakako „smart mobility“ odnosno saobraćajni transfer. Raduje nas činjenica da je uz novih 100 autobusa sada prosečna starost voznog parka gradskog javnog prevoznika oko 6 do 7 godina, dok je evropski prosek po gradovima 11,4 godine, što Novi Sad svrstava na visoku poziciju u tom pogledu – naglasio je profesor Bogdanović.
Profesor Saša Orlović sa Polјoprivrednog fakulteta rekao je da je odlično što će biti smanjena emisija štetnih gasova zahvalјujući nabaci modernih vozila, a da će kvalitet vazduha biti unapređen na još jedan način, a to je pravlјenje zelenog pojasa, tj. sadnje drveća untar parcele koji će doprineti smanjenoj emisiji gasova.