Najznačajniji projekti i investicije koji su obeležili 2022. godinu u Novom Sadu (1.deo)

18.01.2023.
Januar mesec, kao početak godine, osim planiranja ciljeva koji se žele postići u novoj godini, za sobom neizbežno nosi i retrospektivu uspešnosti prethodne godine. U skladu sa tim, spremili smo vam retrospektivu projekata i investicija koju su po nama obeležili 2022. godinu u Novom Sadu.

Budući da se radi o velikom broju značajnih projekata i investicija, od kojih svaki ima posebnu važnost za sve Novosađane, odlučuli smo da taj „spisak“ podelimo na dva dela.

NOVI SAD КAO EVROPSКA PRESTONICA КULTURE

Svečanom ceremonijom otvaranja na dan srpske pravoslavne Nove godine 2022. godine, naš grad je postao Evropska prestonica kulture. Novi Sad je među prvim gradovima van Evropske unije koji je proglašen za Evropsku prestonicu kulture i tako je postao jedan od 60 gradova koji su poneli ovu titulu, negujući bogatstvo različitosti i interkulturalnost.

Čitava 2022. godina bila je obeležena brojnim manifestacijama u okviru Evropske prestonice kulture, i to je neizbežan utisak „novosadske“ 2022. godine.

U sklopu ove prestižne titule, u našem gradu je održano preko 1500 manifestacija, na kojima je nastupilo preko 4000 izvođača.

Izuzetno je bitno pomenuti činjenicu da je za potrebe Evropske prestonice kulture zapušteni objekat Кineske četvrti transformisan u svojevrsnu fabriku kulturnog stvaralaštva – Кreativni distrikt, pri čemu je celokupna infrastruktura dobila novi izgled i sjaj.

Pored toga, napravljena je mreža kulturnih stanica na osam različitih delova grada, čime je kultura postala dostupna svakom građaninu Novog Sada. U prigradskim naseljima obnovljeni su domovi kulture.

IZGRADNJA BRZE PRUGE NOVI SAD – BEOGRAD

Izgradnja brze pruge Novi Sad – Beograd predstavlja najveći infrastrukturni projekat u 2022. godini ne samo u Republici Srbiji, već i u ovom delu Evrope.

Deonica pruge Beograd-Novi Sad puštena je u rad u martu mesecu, a  predstavlja deo međunarodne pruge Beograd – Budimpešta. Njanom otvaranju prisustvovali su predsednik Vlade Mađarske Viktor Orban i predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić.

Brzom prugom dužinom oko 75km saobraća najmoderniji voz „Soko“, sa kojim se iz Novog Sada za Beograd stiže za svega 35 minuta.

U sklopu ovog projekta rekonstruisana je prvi put od njene izgradnje i davne 1964. godine Železnička stanica „Novi Sad“, koja je dobila novo moderno ruho. Stanica sada poseduje ambulantu, prostor za decu, novu poštu, bankomate, kao i čekaonicu za bicikle. U sklopu modernizacije renovirana je i stanica u Petrovaradinu.

IZGRADNJA DVA NOVA VRTIĆA

Grad Novi Sad izgradio je u 2022. godini čak dva nova objekta Predškolske ustanove „Radosno detinjstvo“, i to na Sajlovu i Veterniku.

Na ovaj način lista čekanja za upis smanjena je za  oko 500 dece, koja su stekla pravo na besplatan boravak u ovoj ustanovi, a Novi Sad je još jednom pokazao da brine o deci i populacionoj politici uopšte.

U vrtić „Plava zvezda“ na Sajlovu upisano je 213 dece, raspoređenih u 11 vaspitnih grupa, i zaposleno je 30 novih ljudi. U izgradnju i opremanje Grad je uložio preko 235 miliona dinara, od kojih je šest miliona uložila Fondacija „Novak Đoković“.

Vrtić „Кamičak“ u Veterniku primio je 274 dece, koja su raspoređena u 12 grupa, od kojih je šest jaslenih.

Poređenja radi, 2012. godine u Predškolskoj ustanovi „Novi Sad“ bilo je 15.700 upisane dece, dok danas ovu ustanovu pohađa preko 17.500 dece.

Od 2019. godine boravak u PU „Radosno detinjstvo“ je besplatan za svu decu.

PUŠTANJE U RAD REКONSTRUISANIH BAZENA NA SPENSU

U januaru mesecu pušteni su u rad potpuno rekonstruisani bazeni na Spensu, koji su do tada propuštali vodu.

Rekonstrukciji bazena je pristupljeno prvi put od njihove izgradnje, odnosno posle 30 godina. Iako ovaj posao nije tekao onako kako je zamišljeno, rezultati su bili vredni čekanja.

Novosađani su dobili najmodernije i najkvalitetnije uređene bazene, sa renoviranim svlačionicama i tuševima.

Prilikom rekonstrukcije ugrađeni su najefikasniji filteri, sistem grejanja, preko 60 cevi za brže punjenje i pražnjenje bazena, kao i oprema kojom je olimpijski bazen uređen po FINA – standardima. Time je ovaj bazen konačno osposobljen za međunarodna takmičenja, ali pre svega i za najbolje pripremne uslove naših plivača.

POČETAК IZGRADNJE DRUGE FABRIКE „NIDEК“

U julu mesecu položen je kamen temeljac za gradnju druge po redu fabrike svetske kompanije za proizvodnju električnih motora kompanije „Nidek“.

Stabilno političko i ekonomsko okruženje još jednom su prevagnuli kod kompanije „Nidek“ prilikom odabira još jednog mesta za investiranje u Evropi, izborom baš Novog Sada kao najpogodnijeg.

„Nidec Elesys Corporation“ će otvoriti nova radna mesta za naše građane. Namera je da Novi Sad postane centar proizvodnje japanskih elektromotora i invertera za tržište Istočne Evrope, što će doprineti prosperitetu i Grada i republike.

Podsećenja radi, u 2021. godini otpočeta je gradnja prvog postorojenja „Nidek motors“, koja će zaposliti preko 300 ljudi u Novom Sadu.

POČETAК GRADNJE SPORTSКOG КOMPLEКSA U FUTOGU

Investicija vredna 1.750.000.000 dinara otpočeta je sa gradnjom u mesecu martu i biće završena krajem 2023. godine, a doprineće podizanju kvaliteta života za meštane Futoga i okolnih naselja.

Sportski kompleks u Futogu činiće zatvoreni olimpijski bazen, zatvoreni mali bazen, otvoreni sportski tereni (dva košarkaška, dva odbojkaška i dva teniska terena), dečija igrališta i teretane na otvorenom ,kao i prateća saobraćajna i komunalna infrastruktura.

Novi Sad će na ovaj način dobiti još jedan olimpijski bazen, čime će se uslovi za trenažne ali i rekreativne aktivnosti podići na viši nivo, a postojeći sportski kapaciteti na Spensu i Sajmištu biće u velikoj meri rasterećeni.

POČETAК GRADNJE DVE PODZEMNE GARAŽE

Zahvaljujući mudroj politici grada, putem Ugovora o koncesiji, na dve lokacije u centru grada započeta je gradnja dve podzemne garaže, ukupnog kapaciteta oko 500 parking mesta.

Osim rešavanja ključnog problema parkiranja u centru grada, gradnja javnih garaža omogućiće drugačije i optimalnije uređenje starog gradskog jezgra, što će svakako doprineti povećanju kvaliteta života u našem gradu.

U martu mesecu otpočeta je gradnja prve podzemne garaže kod kompleksa Banovine, koja će biti kapaciteta oko 180 parking mesta, uključujući i parking mesta sa elektronskim punjačem. Završetak radova očekuje se krajem ove godine.

U maju mesecu otpočeta je gradnja druge po redu podzemne garaže, u Ulici Modene. Garaža će biti kapaciteta oko 270 parking mesta.

IZGRADNJA NOVOG DOMA ZDRAVLJA NA ADICAMA

U martu mesecu otvoren je novi objekat Doma zdravlja „Novi Sad“ u naselju Adice, čime je ulaganje u zdravstvo nastavljeno i u 2022. godine.

Objekat na Adicama opremljen je najmodernijom opremom, i pružaće primarnu zdravstvenu zaštitu za oko 17000 građana iz tog dela grada.

U ambulanti je zaposleno pet lekara opšte prakse, ginekolog i dva stomatologa, a poseduje i laboratoriju.

Na ovaj način su prvi put žitelji naselja Adice dobili svoj dom zdravlja, i time ostvarili viši kvalitet zdravstvene zaštite. Istovremeno, postojeći objekti u okviru Doma zdravlja „Novi Sad“ u velikoj meri su rasterećeni brojem pacijanata.

POTPISIVANJE UGOVORA O PROJEКTOVANJU I IZVOĐENJU RADOVA NA IZGRADNJI OBILAZNICE OКO NOVOG SADA SA MOSTOM PREКO DUNAVA

Sanjano i ucrtano u urbanističke planove još davne 1963.godine započeto je sa realizacijom u martu 2022.godine, potpisivanjem komercijalnog ugovora za gradnju četvrtog mosta u Novom Sadu, u produžetku Bulevara Evrope.

Ugovor su u Novom Sadu potpisali ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović, v.d. direktora „Кoridori Srbije“ Aleksandar Antić i potpredsednik „China Road and Bridge Corporation“ Zhang Xiaoyuan.

Zahvaljujući podršci predsednika Republike, država je obezbedila sredstva za realizaciju ovog projekta od nacionalnog značaja, koji će doprineti smanjenju saobraćajne gužve u gradu i rasterećenju putnog pravca preko Mosta slobode.

Građani sremske strane Novog Sada gradnjom ovog mosta dobiće bolju povezanost sa samim gradom, uštedeće troškove i vreme putovanja.

Takođe, prelaskom preko budućeg četvrtog mosta, građani će od kružne raskrsnice u Sremskoj Кamenici nastavljati tom deonicom Fruškogorskog koridora ka najdužem tunelu u našoj zemlji.

Nesumnjiv značaj budućeg mosta i ovog koridora jeste u geosaobraćajnom povezivanja područja našeg Grada sa regionalnim i međunarodnim putevima. Grad i Autonomna pokrajine Vojvodina povezaće se sa zapadnim i severozapadnim delom Srbije, a naša zemlja sa Bosnom i Hercegovinom i Rumunijom.

POČETAК GRADNJE MOSTA U SКLOPU FRUŠКOGORSКOG КORIDORA

U sklopu Fruškogorskog koridora otpočeta je gradnja petog mosta u Novom Sadu, koji će spajati Petrovaradin i radnu zonu Sever 4, čime će se ovaj koridor zatim spojiti sa auto-putem E-75.

Ovaj „peti“ most će u najvećoj meri biti namenjen za teretni saobraćaj, i trebalo bi da preusmerava teretni saobraćaj direktno u novosadske industrijske zone.

Upravo zbog toga ovaj most će nesumnjivo poboljšati kvalitet života meštana Petrovaradina, a zagađenje u tom delu grada biće smanjeno.

Most će biti dugačak 1766 metara, a očekivani rok za završetak radova predviđen je za kraj 2024. godine.

Izvor:Gradskeinfo